Friday, May 30, 2008

selamat pengantin baru...






25/5 ari tue pegi kenduri kak emy & rostam kat pahang...jauh perjalanan tue...pergi satu kete jer...tlk dari kl kul 9..sampai kul 12...ingat nak tgk la kak emy dgn rostam nikah....tak der peluang...sampai2 jer terus mkn..lepas tue ketibaan pengantin lelaki...ambik gambar dgn pengantin...bila penganti mkn beradap kami pun balik la..time balik tue singgah tanjung lumpur beli sata...lepas tue pegi lak teluk cempedak...aper lg time nie la nak jln2...dah sampai kuantan aper lg.. redah jer la...balik dari pahang sampai kl kul 5 ptg ...ari isnin dah kena keje ...memang penat giler tapi seronok...




Wednesday, May 21, 2008

Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi. Sesungguhnyapersahabatan itu lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan percintaanakan berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal. Oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin.


Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat..... dan yangpaling rugi ialah orang yang ditinggalkan oleh sahabat.


Bergaullah dengan manusia sebaiknya, sehingga kalau kamu mati mereka tangisidan kalau hidup mereka selalu merindui kamu.


Sahabat mewakili suatu kekuatan. Yang indah itu pertemuan, yang manis itukemesraan, yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan.


Sahabat yang paling baik adalah diri kita sendiri yang tahu menilai setiapapa yang kita lakukan.


Hadiah yang berharga dalam ertikata sahabat yang sebenarnya adalah memberiyang terbaik dari diri anda sendiri.....


Jadilah juara yang mengajak orang lain menjadi juara. Kehidupan adalah suatugiliran..... antara senyum dan tangis.


Air mata pula adalah masin kerana ia adalah garam penghidupan.


Tenaga yang paling kuat di atas muka bumi adalah kasih sayang.


Tanpa usaha angan-angan tak bermakna.


Sejauh mana kita pergi, sekuat mana pun kita lari, kita tidak dapatmenghindar reality, dan kita akan jumpa juga diri kita sendiri.


Suatu bangsa dikenal kerana akhlaknya [budi pekerti]. Jika budi pekertinyatelah runtuh, maka runtuh pulalah bangsa itu.


Walaupun dunia berada dalam genggaman, namun akhirat tetap di hati, walausetinggi mana darjat kita di dunia ini, hati tetap menghambakan diri padaAllah yang maha kuasa, semulia mana diri kita, ke tanah jua kita akhirnya.....


Gantungkan cita-citamu setinggi langit. Sekiranya ia jatuh, ia jatuh dipuncak gunung bukannya di lembah jurang.


Tak semestinya apa yang kita lihat itu benar belaka, kadangkala pandanganmata sering menipu. Selidikilah apa yang kita lihat dan pastikanlahkebenarannya. Semoga yang setitis menjadi selautan dan kebenaran akan terserlah.
Ilmu adalah petunjuk amal, faham adalah peti ilmu, akal adalah pemimpinbagi kebaikan, nafsu adalah kapal dosa, harta adalah laksana jubah bagiorang?orang yang sombong, dan dunia adalah pekan akhirat.


Jadilah seperti bunga cempaka, rupanya tiada tapi wangi baunya, jangan jadiseperti bunga raya, rupanya cantik tapi tidak berbau.....


Dalam menuntut ilmu pula..... jadilah seperti lembah, jangan seperti gunung.Kalau kita merendah diri mudah mendapat ilmu, tapi kalau sombong.....siapapun tak larat untuk mendaki.....


Gersang bumi tanpa hujan, gersang hati tanpa iman.

Barangsiapa menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu, maka Allah memudahkan baginya jalan untuk kesyurga.

Sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita solehah.

Sebesar-besar ibadat ialah berfikir tentang Allah.


Tanpa amal lunturlah iman, tanpa iman sepilah ibadat, tanpa ibadat hilanglah nur di hati, tanpa nur pudarlah akhlakmu.....


Tiada yang dapat mengubah nasibmu kecuali dengan usaha dan tawakalmu.

Percaya di dalam semua pekerjaan ada kejayaan dan kegagalan.

Istiqamah dalam semua pekerjaan lebih baik dari kamu hanyabersungguh?sungguh daripada tidak mendapat apa-apa.


Hidupnya jiwa kerana ilmu, maka rebutlah ilmu.

Matinya jiwa kerana kejahilan, maka jauhilah kejahilan.


Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan dan esok adalah harapan.


Tanamkan usaha, siramkan doa dan tuailah kejayaan. Tiada kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu.


Setiap kegagalan pasti ada hikmahnya, jangan sedih walaupun ia pahit.Jikalau kita yakin kejayaan itu milik kita, kita mstilah berusaha untuk mencapainya.


Hidup manusia akan lebih bermakna sekiranya iman penuh di dada.

Kejayaan tanpa usaha satu kebetulan, tetapi kejayaan dengan usaha satu kepuasan.


Gagal sekali tidak bermakna kita akan gagal untuk selama-lamanya,sebaliknya jadikan ia pedoman dalam meniti arus kehidupan ini.....


Kekalahan dan kelemahan akan wujud jika kita yang membenarkannya.


Kebahagiaan itu akan dapat dicapai dengan jalan iktikad yang benar, yakiniman dan agama.

Buah akal adalah ilmu pengetahuan, buah jiwa adalah iman, buah fikiranadalah kemajuan.

Alangkah indahnya jika ketiga-tiga anggota ini melahirkan buah dalam kehidupannya.

Insan yang berjiwa hamba adalah menggunakan akal dan roh dalam hidupnya, insan yang berjiwa binatang adalah menggunakan roh dan jasad dalam hidupnya, insan yang berjiwa akal, roh dan jasad dalam hidupnya adalah di sisi Allah.


Usaha canggih kejayaan anggun.


Dunia ini bagai satu titian yang harus ditempuhi oleh setiap yang hidup.Oleh itu menitilah dengan berpegangkan kayu keimanan yang kukuh.


Kehidupan ini adalah suatu perjalanan yang nun jauh..... hanya kita yangmenentukan sama ada kapal itu sampai di tepian atau karam di lautan.


Darihal seseorang tak usah kau tanya, tapi tanyailah siapa temannya, sebabtiap?tiap teman itu adalah meniru temannya.


Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlau manisuntuk dikenang.


Berusahalah sementara ada kesempatan, jangan menunggu hingga kesempitan.


Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yangtidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini keranakesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan,yang belum pasti untuk selamanya.


Walau sekuat mana sayang kau pada seseorang itu, relakan pemergiannya.Andai kata dia kembali padamu, sesungguhnya takdir telah menentukan diauntuk kau. Tapi, andai kata dia tidak kembali, maka redhalah, ketentuantakdir dia bukan milikmu sejak dari dulu lagi. Tak kenal maka tak benci.....semoga dibuai mimpi ngeri.....


Setiap manusia memerlukan perubahan, dan perubahan itu memerlukanpengorbanan. Bila disatukan keduanya..... ia memerlukan bimbingan.


Kemewahan tidak menjanjikan keberkatan, tetapi keberkatan menjanjikan kemewahan


Suatu kesilapan itu adalah merupakan pengajaran yang paling bermakna


Perjuangan itu pahit namun ia menjanjikan syurga yang manis.


Lawan tetap lawan..... walaupun kita tewas..... namun musuh luka jua


Jangan Takut pada kesilapan kerana ia mengajar kita erti kehidupan


Ada baiknya kita belajar suatu kejujuran walaupun ia datangnya dari satu kesilapan.


Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan bereti cinta, kagum juga bukanbermaksud cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang punbukan cinta..... tapi..... cinta itu adalah cinta.....


Allah ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah,makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takutanaknya terpijak.


Hargailah dan pertinggikanlah peribadimu. Orang-orang yang bercita-cita harus mampu menaksir harga peribadinya secermat-cermatnya. Anda harus tahuakan harga diri dan harus selalu cuba untuk memepertinggikan peribadimu itu.

Monday, May 19, 2008